14:18

Polska? Zagranica?

Naszły mnie pewne refleksje w związku z moim zbliżającym się wyjazdem na Erasmusa. Dopiero co kupiłam bilet i zabieram się do załatwiania formalności w Polsce, ale jestem mocno zaniepokojona. Nigdy nie byłam tak długo poza Polską, do tego zawsze wyjeżdżałam tylko na wczasy bądź wycieczki zorganizowane. Stąd pytanie do tych, którzy byli na praktykach bądź studiach w ramach programu Erasmus - jakie są Wasze wrażenia? Macie jakieś rady? Jesteście zadowoleni z pobytu? 

Cieszę się, że istnieje sporo możliwości wyjazdu do pracy, na staże bądź praktyki zagraniczne. Mam nadzieję kiedyś skorzystać z wolontariatu lub praktyk z ramienia AIESEC albo pojechać na Work Camp, najlepiej związany z edukacją bądź pomocą dzieciom. Ale najpierw muszę sprawdzić się na samych studiach zagranicznych, by ewentualnie sięgać po dalsze wyzwania ;) 

Większość moich znajomych planuje wyjechać z Polski na stałe. Aż mi głupio, gdy mówią "a ty chcesz zostać?" z takim niedowierzaniem, jakbym mówiła o tym, że chcę rzucić się w ogień. Być może później, w dorosłym życiu, podatki, brak pracy, niska pensja, niemożność załatwienia czegokolwiek w urzędzie, etc., mnie zniechęcą, ale póki co jestem zdania, że chciałabym podróżować, ale swoim miejscem na ziemi uczynić Wrocław. Jeśli sytuacja rozwinie się inaczej, to postaram się być elastyczna i wyjechać, jednak na razie o tym nie myślę. A Wy? Wiążecie swoją przyszłość z Polską, czy planujecie emigrację? A być może już mieszkacie poza granicami Polski?

Będę wdzięczna za wszystkie opinie :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Przez okulary , Blogger